Bij ons in de Jordaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu Bij ons in de Jordaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

Bij ons in de Jordaan

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Januari 2014 | Nederland, Amsterdam

Daar ben ik weer met een vers verslag!
Ik heb mijn eerste diensten gedraaid bij het Leger des Heils. Eerste dienst een nachtdienst. Het was gelukkig rustig, dus niet meteen in de diepte gegooid. Al is dat ook niet altijd verkeerd, maar ik vind het prettiger om eerst goed ingewerkt te worden door ervaren collega's en de afdelingen goed te leren kennen.

Ik moet met alle veranderingen merk ik wel even een goed ritme vinden. Maar ik vind het erg leuk om nu onderdeel te zijn van een grote hulpverlingsorganisatie waar ik ervaring op kan doen. Het is ook goed voor mij om in een andere omgeving te zijn buiten de Shelter en het huis.
Ik heb ook voor mijzelf besloten om op God te vertrouwen wat betreft het vinden van een woning na 1 mei. Vertrouwen is niet zo moeilijk als alles al jaren vooruit vaststaat. Ik wil graag meer leren vertrouwen. De tekst die ik voor mijn doop heb uitgekozen is Psalm 25:4: 'Maak mij Heer met Uw wegen vertrouwd, leer mij Uw paden te gaan.' Dat wordt lastig als ik probeer zelf de touwtjes in handen te houden. Daarom laat ik het helemaal los en ga er ook niet actief naar zoeken. Dat is een persoonlijke keuze en ik kan me zo voorstellen dat menigeen daar zijn vraagtekens bij heeft. Maar ik wil leren om mij volledig aan Hem toe te vertrouwen, degene die veel beter weet wat ik nodig hen dan ikzelf weet. Ik denk, ik schrijf het maar even hier, dan hoef ik het niet steeds uit te blijven leggen :)

Deze week worden de afleveringen van geloven op 2, van de EO, uitgezonden op tv. Het is een serie over de Jordaan en begint vanmiddag. Tot en met zaterdag, elke dag om 5 uur 's middags een uitzending over geloven in de Jordaan. Vanmiddag (7 januari) komt de aflevering met Theo, mijn buurman en morgen ben ik aan de beurt :-)
lk ben zelf ook zeer benieuwd! Dus als jullie het willen kijken. 5 uur, morgen de 8e! En zaterdag is de laatste aflevering waarin we met alle betrokkenen samen een maaltijd hebben als dank van de EO. Ook dat is gefilmd dus kom ik nog een keer op tv :D Ik wordt nog beroemd haha!
Bedankt voor gebed en betrokkenheid.

Tot ziens en horens!
Liefs,
Marieke

  • 07 Januari 2014 - 21:43

    Carina:

    Leuk weer van je te horen Madriek :-) !
    Ik ga je zien morgen, 8 januari 2014, om 17.00 uur bij de EO, leuk!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 8380

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 30 Juni 2012

Amsterdam

Landen bezocht: