Nieuwe baan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu Nieuwe baan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

Nieuwe baan

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Februari 2014 | Nederland, Amsterdam

Hallo leuke mensen!
Ik heb weer wat vers nieuws uit Amsterdam :-)
Het gaat goed met me. Ik werk overal en nergens zo'n beetje.
Ik heb soms meer wandelingen, afwisselend van schoolgroepen tot families of een jeugdgroep van de kerk. Ik had laatst een Vader met 5 zonen, klinkt bijna als een gelijkenis :-)

Ik kan ook regelmatig diensten werken bij het Leger des Heils. Ik doe ervaring op en kan een kijkje nemen bij verschillende afdelingen. Ik heb tot nu toe denk ik al zo’n 7 verschillende afdelingen gezien, variërend van nachtopvang voor dak- en thuislozen tot dagbesteding waar deze doelgroep kan werken tegen een kleine vergoeding in de houtbewerking bijvoorbeeld of fietsenreparatie.
Sommige plekken waren uitermate saai om te werken omdat daar een overbevolking van groepswerkers rondliepen. Ik denk toch dat het erg goed is dat cliënten een dagbesteding hebben waarbij je ze kan begeleiden en niet de hele dag maar een beetje zitten hangen. Maar goed. Voor sommige wordt het ook wel lastig gemaakt omdat ze niet kunnen werken omdat ze geen verblijfsvergunning krijgen. Lastig soms om in een bureaucratisch land te wonen.

Voor de rest gaat het in huis ook nog goed. Ik ben dankbaar voor een dak boven mijn hoofd en het is bijna altijd wel erg gezellig met de mensen in huis. De rommel blijft en soms beetje lawaaiig als ik naar bed wil. Het leven gaat hier 24 uur door en de meeste mensen zijn toch wel avond mensen hier ;) Maar goed, het went en ik heb oordopjes. Het is erg mooi en dankbaar werk en het is vooral mooi om de jongeren hier te zien groeien in hun geloof. We delen veel met elkaar en ik geloof dat het ook echt wel wonderbaarlijk is dat we met zoveel jongeren samenwonen en ik nog nooit een ruzie heb meegemaakt! Uiteraard zijn er wel irritaties, maar dat hoort erbij.

Ik heb het ook erg goed naar mijn zin in de Noorderkerk. Aanstaande zondag hebben we open maaltijd na de dienst. Ik leer steeds meer mensen kennen en dat maakt ook wel dat ik me meer thuis ga voelen in de kerk, maar ook in Amsterdam. Ik ben eigenlijk wel van Amsterdam gaan houden! Ik had nooit gedacht dat ik het hier zo goed naar mijn zin zou hebben. Ik wandel soms gewoon lekker rond en dan lijkt het net een groot open lucht museum. Er is altijd wel leven op straat en soms een spontane ontmoeting, praatje etc. Ik ben in mijn hart nog steeds dorps en dat probeer ik hier ook te integreren door mensen te groeten, al kijken ze me soms een beetje raar aan, de meeste groeten toch terug.

En dan een leuk nieuwtje. Ik heb een baan aangeboden gekregen in het hostel! Het is de Shelter Jordan, waar ik de eerste 6,5 maand als vrijwilliger heb gewerkt. Ik kan daar de functie van Francien overnemen omdat zij met zwangerschapsverlof gaat en ook ouderschapsverlof en vakantiedagen opneemt is dat t/m het eind van dit jaar 2014! Er werken zo’n 6 vaste betaalde werkers in het hostel en elk heeft een eigen onderdeel voor zijn of haar verantwoording. Francien is één van hen en is verantwoordelijk voor de schoonmaak van het hostel. Ze hebben mij gevraagd en ik heb ja gezegd. Ik vind het zo wonderlijk hoe het allemaal gaat. Ik vind het wel spannend, maar ook erg leuk en ik geloof dat ik er veel van kan leren. God is zo goed voor me, elke keer verbaas ik me weer hoe Hij laat zien dat Hij voor me zorgt. Ik kom niks te kort en voel me erg gezegend.
Naar verwachting start ik in juni, maar misschien wel iets eerder. Ik kan sowieso hier in huis blijven wonen tot eind juni als ik wil, want de nieuwe huiscoördinatoren beginnen pas in augustus. Maar als ik eerder in het hostel ga werken wil ik niet meer in de leefgemeenschap blijven wonen omdat ik dan nooit afstand kan doen van mijn werk. Wanneer ik meer duidelijkheid heb daarover houd ik jullie weer op de hoogte!

Ik kom het laatste weekend van maart naar Groot-Ammers om veel van jullie weer te zien! Duurt nog even, maar ik heb steeds wandelingen in het weekend, dus vandaar.

Mochten jullie interesse hebben in een wandeling, laat het me weten! De lente komt eraan! Geen mooiere tijd om een wandeling te maken door Amsterdam :D

Bedankt voor jullie betrokkenheid en gebeden.
Zegen en hopelijk tot gauw!
Liefs,
Marieke

  • 28 Februari 2014 - 12:47

    Carien:

    Ha Marieke, leuk weer van je te horen. Feli met de aangeboden baan, succes! Liefs, Carien. x

  • 03 Maart 2014 - 16:48

    Wilco:

    Mary! Tof om te lezen, mooie dingen, veel zegeningen. :D Ben nu helemaal benieuwd naar Amsterdam, dus kom echt nog een keer langs voor een mooie wandeling; maar dan meer richting de zomer. :D Succes en zegen de komende periode daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 8386

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 30 Juni 2012

Amsterdam

Landen bezocht: