Gewend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu Gewend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

Gewend

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Februari 2013 | Nederland, Amsterdam

Zo, weer een teken van leven uit Amsterdam.
Het gaat erg goed hier, ik zit goed in m'n vel en voel me ook thuis hier. Ik voel me wat stabieler en dat komt ook omdat ik meer gewend ben aan het leven hier. Ik geniet van het samenleven in huis, en de steedsterugkerende rommel in huis heb ik maar voor lief genomen. Je kan geen schoon huis verwachten met zoveel mensen. Maar soms is het frustrerend.

Een aantal stafleden hebben afscheid genomen en er zijn weer een antal nieuwe bij gekomen. Vandaag komt er tijdelijk een NL meisje in onze kamer. Ben beniewd! Het is behoorlijk dynamisch dus, maar er zijn ook een redelijk aantal stafleden die voor een lange termijn blijven, dus daar trek ik dan ook wel het meest mee op.

Volgende week is mijn laatste week in het hostel in de Jordaan. Dan heb ik lekker een paar dagen vrij en rond 14 maart ga ik starten in het hostel Shelter City. Ik heb er wel zin in moet ik zeggen. De stafleden daar ken ik ook goed en het lijkt me een leuke nieuwe uitdaging.

Het werk in het hostel bevalt me nog steeds erg goed. Zolang ik zorg dat ik voldoende stille tijd heb, slaap en rust heb, kan ik veel meer hebben en meer geven. Ik ben gestopt met het kinderkookcafe op de vrijdagvond, omdat er vaak een activiteit in het hostel is en ik me beter kan focussen op het werk in het hostel omdat ik daar tenslotte voor gekomen ben.

De afgelopen paar weken heb ik een Alpha Cursus gedaan met een van onze schoonmakers. Het was erg goed om te doen ook voor mijzelf omdat het me terugbracht naar de basis van het geloof. Hijzelf was Katholiek opgevoed en hadeen behoorlijk negatief beeld van het christelijk geloof omdat hij alleen maar hoorde over dood, hel en straf. Hij wilde een realistischer beeld van het geloof krijgen en daarom wilde hij de cursus doen. Hij stelde veel vragen uit zichzelf en ik heb zelf ook veel geleerd van zijn vragen. Voor mij zijn veel dingen over het geloof zo vanzelfsprekend, maar hier leer ik dat het voor zoveel mensen zoiets ongelooflijks is om te kunnen geloven. Vooral dat Jezus voor onze zonden is gestorven is voor veel mensen onbegrijpelijk. Wat ik dan ook wel weer kan begrijpen omdat het ook iets bizars is. Maar het maakt dat ik me weer ga verwonderen over wat ik geloof.

Door zoveel gesprekken met gasten van andere culturen en met een totaal andere manier van hoe ze in het leven staan, leer ik veel over mijn eigen opvattingen en waarden en normen.

Naja, ik leer veel hier en ben blij en dankbaar dat ik hiervoor heb gekozen.

Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat en bid voor jullie.

Liefs,
Marieke

  • 27 Februari 2013 - 14:43

    Marieke Van Leeuwen:

    He lieve schat!
    Wat fijn om weer een verhaal van je te lezen! Goed te horen dat je goed in je vel zit en dat je zin hebt om in shelter hostel city te beginnen! Ik vind je echt een kanjer dat je zo toegewijd bent en dat je zo veel leert! Hopelijk tot snel, ik bid ook voor jou:D
    Knuffel Marieke.

  • 27 Februari 2013 - 17:04

    Theo -Thea -Nick En Jelle :

    Hoi zus- schoonzus en tante...
    Fijn dat we weer op de hoogte zijn van het avontuur in Amsterdam.
    Geniet van je paar vrije daagjes en veel plezier in hostel shelter city.
    Fijn dat je het naar je zin heeft en dat dit een goeie keuze is geweest.
    Pas op jezelf!!!

    Groeten uit Langerak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 8409

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 30 Juni 2012

Amsterdam

Landen bezocht: