Laatste maandje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu Laatste maandje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

Laatste maandje

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 Mei 2013 | Nederland, Amsterdam

Jaaa eindelijk weer een verslag :-) Ik ben de laatste tijd niet heel trouw geweest met verslag doen, maar goed ik ben ook geen journalist, maar een SPH' er, die praten liever dan dat ze schrijven ;)

Het gaat erg goed hier met mij. Ik vind het jammer om afscheid te moeten nemen van een aantal mensen die ik al lange tijd ken, maar het hoort er helaas ook bij. Ik moet zelf ook al bijna afscheid gaan nemen, wat een raar idee is moet ik zeggen!

De laatste keer dat ik een update heb gedaan werkte ik nog niet in de Shelter City, dus ik zal even kort vertellen hoe het hier is. De Shelter City is een stuk groter dan de Shelter Jordan en is gevestigd dichtbij de roze buurt. Dat brengt ook andere gasten naar dit hostel die speciaal daarvoor komen en voor de drugs. Maar ja, de mooie kant is dat we in dit hostel een heel ander geluid kunnen geven en ze kunnen laten nadenken over wat echt belangrijk is in het leven.

Het werk is een stuk intensiever hier dan in het vorige hostel. Ik heb daar pas weer even een dagje gewerkt ivm een staf dag die zij hadden en toen merkte ik weer het verschil. Ik had daar meer tijd en energie om met gasten te praten dan hier. Maar ik heb geen spijt van mijn keuze en leer hier vooral om dingen los te laten en me niet overal verantwoordelijk voor te voelen.

Vandaag hadden wij een staf dag. Prachtig weer! We zijn een stuk gaan fietsen richting Ouderkerk aan de Amstel. We hebben daar een tijdje in een park gezeten, lunch gegeten, beetje gesport en daarna zijn we naar een kaas en klompen boerderij geweest. Was erg grappig. Ik heb weer wat geleerd over kaas en klompen, kom er steeds meer achter hoe weinig ik eigenlijk van mijn eigen land weet. Maar daar gaat verandering in komen want ik wordt gids bij de Wandelende tak, dat is een tak van Tot Heil des Volks, waar de Shelter ook onderdeel van is. Ik ga volgende week mijn contract daar tekenen. Dan ga ik dus groepen rondleiden door Amsterdam, langs de projecten van Tot Heil des Volks bijv. Ben benieuwd! Voor de rest wacht ik op een antwoord of ik een kamer kan krijgen in dezelfde straat als waar ik nu woon. Verder heb ik volgende week een sollicitatiegesprek bij s Heerenloo gehandicaptenzorg in Monster voor vakantie/flexwerk. Op die manier hoop ik daarin te kunnen rollen en een vaste baan te krijgen.

Een ander nieuwtje is iets wat ik alleen nog aan pa en ma heb verteld en een aantal vrienden, maar ik heb besloten om mij te laten dopen. Ik zal hier verder nog een meer info per mail over sturen waarin ik meer uitleg zal geven over het hoe en wat.

Ik geniet ondertussen ontzettend hier, veel gezelligheid, mooie momenten, leerzame momenten en opbouw in mijn geloofsleven. Dat is iets wat ik iedereen gun dat God de kans krijgt om Zijn werk in je te doen, want Hij is goed!

Liefs en hopelijk tot gauw!
Marieke

  • 29 Mei 2013 - 09:40

    Carina:

    Ha Madriek, dank voor je verslag. Leuk te lezen hoe het met je gaat en wat je doet. Succes met je nieuwe baan :-) Hoop voor je dat je sollicitatie goed uitpakt! liefs X

  • 29 Mei 2013 - 10:37

    Else:

    Hey Mary,
    Super dat je het zo naar je zin hebt en je laat dopen, gave beslissing:)!
    Het was tof jou en de andere stafleden maandag gezien te hebben^^. Veel zegen en plezier met je laatste periode in de shelter en de tijd daarna.
    Liefs Else

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 8406

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 30 Juni 2012

Amsterdam

Landen bezocht: