Dopen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu Dopen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

Dopen

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Juni 2013 | Nederland, Amsterdam

Ik wil hieronder graag even uitleggen waarom ik me wil laten dopen:

Ik geloof dat het een persoonlijke geestelijke overwinning is wanneer ik mezelf compleet aan Jezus overgeef. Niet een beetje, maar helemaal. Voor mij is het een daad van overgave en vertrouwen. Hij heeft recht op mijn hele leven. Ik ben mijn ouders dankbaar dat ze mij christelijk hebben opgevoed. Mijn moeder heeft mij geleerd wat het is om te dienen en om lief te hebben. Mijn vader heeft mij geleerd om je verantwoordelijkheid te nemen, je verstand te gebruiken en de dingen goed te onderzoeken. Ik zie mijn doop als kind daarom ook alsof ze mij aan God hebben gegeven, het niet alleen wilde doen maar met Hem. Nu ik volwassen ben wil ik zelfstandig een keuze maken en uitdragen naar mensen om mij heen en het hele rijk van Satan dat ik compleet aan Jezus toebehoor. Het is een stap in geloof waarmee ik zelf een persoonlijke keuze wil maken en mezelf afhankelijk van God wil opstellen. Ik weet dat er veel meningen zijn over deze keuze omdat het gezien kan worden als overdopen. Maar zo zie ik het niet. Het is niet mijn intentie, mijn boodschap dat mijn ouders het verkeerd hebben gedaan, integendeel. Mijn belijdenis was ook oprecht en bewust, maar is niet hetzelfde als helemaal ondergaan in de dood met Jezus en weer opstaan in een nieuw leven met Hem. Voor mij is de Bijbel er heel duidelijk in en heeft Gods woord ook zo duidelijk tot mij gesproken. (Romeinen 6:1-14). Het is geen makkelijke keuze voor mij geweest en het heeft mij ook al zo’n twee jaar bezig gehouden. Ik vind het belangrijker wat God zegt dan wat mensen zeggen en vinden. Ik vraag daarom ook niet om het te begrijpen en het met mij eens te zijn, maar mijn keuze te accepteren en mij op te dragen in gebed omdat ik dat net als iedere christen zo ontzettend hard nodig heb. Ik wil mijn geloof handen en voeten geven en helemaal voor Jezus gaan. Hij is het waard!

  • 06 Juni 2013 - 12:56

    Ruth:

    Wauw, wat mooi dat je dit zo met ons wilt delen! Prachtig om te lezen mooie vrouw:)! Ik bid zeker voor je en hoop bij deze stap in je geloof aanwezig te zijn! Heel veel zegen!!

  • 06 Juni 2013 - 19:58

    Marieke:

    JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, ben TROTS op je lieve vriendin! Wat heb je dat prachtig mooi uitgelegd! Weet je al een datum want Cees en ik willen dan zeker komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dikke kus Mriek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 8439

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 30 Juni 2012

Amsterdam

Landen bezocht: