Een eigen huis, een plek onder een boom! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu Een eigen huis, een plek onder een boom! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

Een eigen huis, een plek onder een boom!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Juni 2014 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Ik heb goed nieuws, ik heb een woning gevonden, of eigenlijk kan ik beter zeggen dat ik het cadeau heb gekregen! Ik kan vanaf 23 juli, intrekken in een woning begane grond aan de Polanenstraat 195 (Spaarndammerbuurt) in Amsterdam. Zie google maps :)
Het bestaat uit een slaapkamer, ruime woonkamer (voor Amsterdamse begrippen), keuken en een tuin!! Daar in die tuin staat een grote boom die er wellicht al staat sinds de steentijd gezien de grote ervan. Al beneemt het helaas het schaarse en spaarzame zonlicht, het beschermt wellicht ook tegen elke bedreigende luchtmacht, op zoek naar een doel om haar biologisch afbreekbare bemesting af te vuren.

Goed, ik ben God dankbaar voor deze plek en vooral ook om hoe het is gegaan. Ik heb volledig mijn vertrouwen hierin op Hem gesteld en Hij heeft voorzien op een bijzondere manier. Op het laatst verloor ik een beetje mijn vertrouwen, maar Hij is trouw. Het is via de Noorderkerk gemeente gegaan waar ik zelf lid ben. Zij hebben een missionair project in de Spaarndammerbuurt, nu is dat uitgegroeid tot een gemeente waar wekelijks een multiculturele groep mensen bijeen komt voor een dienst en meerdere activiteiten door de weeks. Ik wordt beheerder van het gebouw wat Hebron heet overigens. Dat houdt o.a. in dat ik zorg draag voor de schoonmaak van het gebouw, gedeeltelijk, en de voorraad aanvul van schonmaakproducten en eten.
Ik laat jullie natuurlijk weten wanneer ik ingetrokken ben en als je wilt helpen natuurlijk van harte welkom! :) Ik kan gelukkig een heleboel meubels overnemen zoals een bed, wasmachine, koelkast, bank, tuintafel en een aantal kasten.

Vakantie
Van 8 t/m 22 juli ga ik op vakantie naar Zuid-Frankrijk! Ik heb daar heel veel zin in en ook veel behoefte aan, omdat de laatste paar weken best wel hectisch en intensief waren.
Afgelopen week is een Israelisch echtpaar in huis gekomen die voor 6 weken het huis coordinatorschap voor hun rekening nemen. Ik ben nu dus officieel vrij van deze taak :-) Maar ik slaap hier nog wel tot 2 juli.

Tot zover,
Zegen!
Liefs,
Marieke

  • 25 Juni 2014 - 22:38

    Sjanie Kraaieveld:

    ha Marieke,
    nou jij hebt echt altijd wat bijzonders ,een woning gratis in Amsterdam ,zit hier nog een heel klein addertje onder het gras?,is het voor onbepaalde tijd ,laat je goed informeren voordat je aan iets vast zit?
    maar fijn als het op een positieve manier mag verlopen ,kijk uit dat je niet zelf een hotel wordt ,want jij hebt ook je rust nodig,sorry oudere zus he?,he hoe was het in groningen ,
    tot horens ,mails enne doe rustig aan he?
    gr Sjanie

  • 25 Juni 2014 - 22:38

    Sjanie Kraaieveld:

    ha Marieke,
    nou jij hebt echt altijd wat bijzonders ,een woning gratis in Amsterdam ,zit hier nog een heel klein addertje onder het gras?,is het voor onbepaalde tijd ,laat je goed informeren voordat je aan iets vast zit?
    maar fijn als het op een positieve manier mag verlopen ,kijk uit dat je niet zelf een hotel wordt ,want jij hebt ook je rust nodig,sorry oudere zus he?,he hoe was het in groningen ,
    tot horens ,mails enne doe rustig aan he?
    gr Sjanie

  • 26 Juni 2014 - 04:40

    Ruth:

    Wat fantastisch dame! Helemaal bijzonder dat je zo precies op tijd een eigen plekje hebt gevonden, en dat in Amsterdam. Jij bent overduidelijk gezegend:).

    Maar voordat je nieuwe avontuur begint eerst even met mij mee naar France;)! Heel fijn.

    Lfs Ruth

  • 26 Juni 2014 - 17:28

    Carina:

    Heee Madriek, Feli met je woning, toppie! Terug naar de "steentijd" hahahaaa ..... = stenen tijd :-) Hele fijne vakantie, lekker genieten, daarna weer fris aan de slag. Plezier!! X

  • 26 Juni 2014 - 17:29

    Carina:

    Sorry, Stenen tijdperk :-)

  • 26 Juni 2014 - 21:48

    Thea:

    Hey schoonzus ...wat een nieuws allemaal weer...
    Gefeliciteerd met je huissie helemaal leuk voor je .

    Je gaat bijna al op vakantie!
    Geniet van alles.
    Groetjes uit Langerak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 8399

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 30 Juni 2012

Amsterdam

Landen bezocht: