Nieuws uit Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu Nieuws uit Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

Nieuws uit Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 November 2013 | Nederland, Amsterdam

Ik hoorde van sommigen dat ze het leuk vonden om geïnformeerd te worden over mijn 'Amsterdam avonturen', dus ik heb de website maar weer nieuw leven ingeblazen. Scheelt weer een hoop gemail en gebel, maar zie jullie wel liever live hoor :-)

Oktober
Ik heb in oktober veel wandelingen gedaan,vooral schoolgroepen. Van laag tot hoger begaafde leerlingen. Interessant hoe zij op Amsterdam reageren, vooral de koffie shops, het homo monument en de wallen roepen veel reacties op. In de laagbegaafde groep wordt er geen blad voor de mond genomen, ze zeggen vaak wat anderen alleen denken. T komt er soms alleen beetje ongenuanceerd uit. Bijvoorbeeld een meisje vroeg zich af waarom wij zo dicht bij ‘die gekke wijven’ zitten met het hostel. Daarmee bedoelde ze de prostituees. We lopen altijd een stukje langs de wallen om ook die realiteit mensen onder ogen te brengen. Niet als attractie of sensatie, maar realiteit. Daarna hadden we wel een interessant gesprek en kon ik ze vertellen dat veel van deze vrouwen totaal tegen hun wil daar zitten en ze zich zo gedragen achter het raam omdat ze klanten moeten winnen om geld te verdienen. Ik vind het iedere keer zo verschrikkelijk daar te lopen en ermee geconfronteerd te worden met dat onrecht. We lopen gelukkig niet meer dwars door te wallen heen omdat het genoeg is om een stukje te zien. Voor mensen is het vaak heel confronterend en het doet mensen vaak beseffen hoe heftig het is. Daarna verteld het Scharlaken Koord over hun werk en wat ze meemaken met de vrouwen. Pas was er weer een voetbalwedstrijd en werd Amsterdam overspoeld met Schotten en Engelse supporters. Een vrouw van het SK deelde dat zij zich vaak het ergste gedragen. Dronken en overmoedig gaan ze vaak eerst naar de Wallen en gaan daar als beesten tekeer. De vrouwen van het SK gaan vaak diezelfde dag ook de straat op langs de vrouwen om ze te steunen. Vaak zien ze dan het schokkende resultaat van wat de supporters hebben aangericht. Er is ook een mogelijkheid voor de prostituees om een alarmbel in te drukken wanneer de situatie te bedreigend wordt. Ik heb deze regelmatig gehoord en dat doet me bijna de rillingen over mijn lijf gaan en wil ik niet weten wat er gebeurd. Veel gebed is nodig voor deze vrouwen in elk geval.

Bidden en vasten conferentie
Ik ben van 18 t/m 27 oktober naar bidden en vasten conferentie geweest van Herman Boon. Daar ben ik lichamelijk wat afgevallen, maar geestelijk aangekomen :-) Ik vond het super leerzaam.
Het heeft me meer inzicht gegeven in de geestelijke wereld en dat is ook wel nodig gezien de huidige tijdsgeest van ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke. Ik heb gemerkt hoe makkelijk ik daar ook in meega, maar heb ook geleerd hoe bewustere keuzes te maken om Jezus wil te doen. De Bijbel is zoveel meer tot mij gaan spreken! Dit komt geloof ik omdat je niet gericht bent op de dagelijkse behoeften als eten en werk etc. en alleen maar met de Bijbel bezig bent en hoe de Bijbel vooral te leven en te doen wat er staat. Het maakt je geest scherper. Bijzonder om dat te ervaren. Ik ben geïnspireerd en heb weer handvaten meegekregen om het evangelie te delen.

Word vervolgd....

  • 09 November 2013 - 22:23

    Nienk:

    Hej Dear Mary!
    Tof om weer te lezen waar je allemaal mee bezig bent.
    Heftig joh om zo mee te krijgen wat er in het red light district allemaal gaande is :s Daar is idd een hoop gebed nodig. Gelukkig is God wel aan het werk op dat vlak. In Utrecht zijn al een hoop prostitutieboten opgedoekt :) Maar we gaan ervoor dat die hele prostitutie ons land uitgaat!
    Gaaf dat je van bidden en vasten ook hebt genoten. Ik hoop snel weer met je te daten. Dan kunnen we live bijpraten.
    Veel Zegen en een Dikke Knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 8407

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 30 Juni 2012

Amsterdam

Landen bezocht: